söndag 1 november 2015

Grrrr

Igår firade vi att en av svägerskorna fyllt pensionär. Av fem damer hade fyra djurmönstrade toppar. Tantvarning eller modeinspirerat? =) Min var i alla fall den enda som var hemmasydd. En enkel, rak topp klippt från en stuv viskos som jag köpt på Ohlssons tyger.
Halsen är kantad med en snedremsa klippt i tyget.
Jag blev rätt så nöjd med sidsömmen. Det blev inte direkt mönsterpassat men färgskiftningarna kom i alla fall på rätt ställe.
Nu ska jag slöa en stund till framför tv:n. Kalasandet tröttar lite mer nu än det gjorde för tjugo år sedan. =)

2 kommentarer:

frisky frog sa...

Snygg! Inte tantvarning, jag såg mkt djuriskt i butikerna i helgen och det var inga tant-butiker minsann.
Så du menar att vi inte är 25 längre? Konstigt.... min insida är det. =)
Laddad för helgen?
/P&K

Efwa - Medea sa...

Så fin den blev! Jag tycker att det verkar vara många ungdomar som har djurmönstrat så vi räknar väl oss till de unga. =D