måndag 30 mars 2009

Slutrapport

Så var SIV:en på Grötö slut för vår del.
Syster Yster och jag väntar här trötta och ganska nöjda på färjan. (jag fotar)

Två work-shops hann vi med och ni ska få se resultaten vid ett senare tillfälle.
Här är några nystan som bönade och bad om att få följa med hem. =)


Jag som svurit på att aaaldrig mer sticka något randigt hittade denna underbara färgkombination hos Karma garn.



Nysta hade ett fint brunmelert garn och ett vackert rött mohair-garn som jag inte har en aning om vad det ska bli, men det följde med hem i alla fall.
Jag är bara lite "garn-shopoholic".

Pärlehuset fanns också på plats och det var som när man var liten och valde smågodis, "en sån, två sådana och tre av de gröna......"


En kanondag med likasinnade "garn-nördar". Det är helt okej att nypa i någons stickade plagg och fråga om garn och mönster. Alla vackra kreationer och garner som vi sett har gett inspiration och idéer till nya projekt.
Tack alla "stick-tanter" som var med.

Att vi sedan fick några kvällar tillsammans med "gubbsen" gjorde helgen nästan fullkomlig.

PS. Jag har varit lite trött idag.

Inga kommentarer: