fredag 24 juli 2009

Rött

Bästaste svägerskan och hennes man har en amerikanare, modell raggar-åk, om det inte ösregnar så ska sambon och jag ska åka med på bilträff i Falköping i morgon.. Enligt sambon är raggarbil igentligen det enda som man kan ha, näst bäst får man åka Volvo. Pappa hade i många år en Citroën-verkstad så själv är jag uppväxt med endast franska modeller. Enligt Papsen så finns det bara två bilmärken i hela världen, Citroën och "andra bilar". =) Jag själv är inget märkesfreak, bara det ser hyfsat ut och rullar, (fast jag har alltid velat ha en Citroën 2 CV, en svart & vinröd Charleston) men jag måste medge att mullret i en amerikanare låter rätt gott.
I gömmorna hade jag en bit prickigt tyg som jag tycker passar bra till morgondagens teama. Det blev en tunika i samma modell som den här.
Hos Syster Yster hade vi inte bara tid för frisyr-byte utan vi virkade/stickade lite också. Mitt fynd med stränggarner innhöll några röda nystan som inte riktigt passar in hos mig, det blev det den här virkade väskan. Knäppet med handtag är ett loppisfynd och den är virkad på frihand.Jag har dekorerat den med några virkade blommor och lite pärlor.
För att inte riskera att smågrejer trillar ut så jag gjorde ett foder med ett litet fack för portmonän.
Ännu en väska till min samling!

4 kommentarer:

frisky frog sa...

Wohoo, vilken tjusig raggarbrutta du kommer att bli! Glöm inte riktigt rött läppstift *fniss*. Både väskan och tunikan blev ju hur bra som helst.
/P&K

MiA sa...

Haha.. nu har jag kopplat ihop er :) Tänkte det var fel bloggnamn på personen på bilden.. tills jag kom på att det finns två ;)

Ha en go helg!
MiA

Marie sa...

Fin tunika och väska! :)
Hoppas att det blir en solig och bra dag imorgon!

Marie

Ilkka sa...

Vilken otroligt söt tunika! Gillar tyget mycket!