fredag 2 april 2010

Snedsprång

Här kommer en lägesrapport från Blåkulla.
Det var blött och kallt på hitvägen och jag slant i diket lite.
Kvasten klarade sig och min nya fina gladsjal hänger på tork över elden med häxbrygd. Kaffepannan försvann i kraschen och katten stukade svansen.
Annars är allt bara finfint.
Nu ska jag ta mig en äggtoddy och göra ett djupdyk i godisägget.
I morgon flyger jag vidare till Syster Yster.
Hmm, jag har inte sett henne här än.
-
För dig som undrar över sjalen så finns mönstret här.
Det gick åt 275 g Coats Lyric, virknål nr 4,5.

5 kommentarer:

Susilull sa...

Glad Påsk på dej!
Vilken tur att du inte tappade den härliga glad-sjalen i kraschen!

Call design sa...

Med en sådan vacker gladsjal kommer jag lätt se dig på festen på Blåkulla!
Glad Påsk!

Agata sa...

Klart en sån fin sjal passar på Blåkulla. Hoppas påsken blir trevlig och att vi ses där!

Desirée sa...

Tänk att jag missade dig med den sjalen!?

Glad Påsk!

Emilia sa...

Vilken glad påsksjal :) Glad påsk!