måndag 6 april 2009

Våraktiviteter

Dörren står öppen och trappen är fylld med stövlar och skor.
Våren har äntligen kommit igång på allvar.
Katterna kan gå ut och in som de vill.
I bakgrunden kan ni se den bortstädade julgransfoten.
Sambon utökar småstugeområdet för traktens fåglar.
Vita fina holkar dekorerade med blå plastcirklar kring hålen och takpapp för att hålla länge.


Dottern ser till att alla våra fruktträd blir omskötta (alla 2)
Det är nåt som jag tror hon gillar för det är hon som tar intiativet varje år.


Sonen bytte kåpor på sin cross.
Bilden tog jag några dagar innan när vi "dikade ur" vår uppfart.
Som jag tidigare sagt, gummistövlar är bästa skodonet.


Själv bakade jag muffins, tände grillen och bjöd in Mamsen och Papsen på årets första grillparty, delikata korvar som man fick grilla själv. = )
Möblemanget är lite ihopaplock, det känns inte som om man vill plocka fram de riktiga möblerna än.
Bilden fick jag inte till förräns alla redan var förvunna igen.


Trots halsduken på, nästan hela dagen, så startade söndagen med nackont.

2 kommentarer:

Maria sa...

SÅ härligt vårigt det är hos er!

Min PRICK plåtburk har jag ärvt av min farmor och farfar. Perfekt till servetter!

Anonym sa...

Härligt med några soldagar. ALLA får liksom liv i kroppen, även tonåringar.
Såg du så fint jag hade fäst all trådar på min gubbe... Vi ses till helgen.
/Kram Carin