tisdag 8 december 2009

Numero 1

Stick-café nr 1 gick av stapeln idag.
Inte för att vi hade förväntat oss något lämmeltåg precis, men någon mer är truckföraren och jag kunde ju varit kul.
Första fikarundan stod jag för.
Saffransbullar, grova ringar, kanelhjärtan och rosa makroner fanns i min vinterburk.
Nu är det är inte många varv kvar på min vintervita variant på ponchonett.
Stickad i ett dansk superwasch-ull.
Jo det är klart, Elsa var ju med också.Och ni behöver inte undra, truckföraren är en kvinna. =)

3 kommentarer:

frisky frog sa...

Mums, där skulle jag varit med!
/P&K

Maria i Falkenberg sa...

Synd att Habo ligger så långt bort! Jag skulle gärna varit med på stick-café.
Ponchonetten blir jättefin med flätor!
Vilken lysande idé med en planeringskalender för julen :-)

Desirée sa...

Tittar in och önskar dig en härlig helg =)