torsdag 15 april 2010

Sol inne

När arkitekten och jag skulle börja skissa på om- och tillbyggnad av vårt hus så var ett skafferi som man kan gå in i ett måste. Men efter helrenoveringen gick luften liksom ur oss och en del hörn i vårt hem blev inte riktigt färdiga. Skafferiet var ett av dessa.
Under renoveringen fungerade skafferiet som verktygs-skåp och 3 stora hyllplan, 120 cm breda och 80 cm djupa sattes in. Väldigt rejäla men inte så praktiska. Man hade ju ingen aning om vad som gömt sig längst in.
Men nu när Jansson går målarutbildningen och behövde lite "praktik" så har det äntligen blivit färdigt. Hon har målat väggar och tak i en fin citrongul färg, sambon har lagt in "klick-golv" som liknar sten, och jag har betsat hyllor och pusslat in allt som ska förvaras i skafferiet.
Just nu hittar jag ingenting, men vad gör det när blev så fint.
Pallen är en "klenod" från förr.Det fattas det bara en vettig förvaring för sortering av avfall. Den finns i mitt huvud och väntar bara på material och tid. =)

5 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Ja, eller hur? Man kan ju inte få allt och bäst på en gång ... man måste vänj sig lite *ler*
:)

Maria sa...

Så härligt! Jag önskar mig verkligen ett sådant skafferi. Har bara ett vanligt smalt 80-tals standard skafferi...

frisky frog sa...

Vad fint det blev! Soligt och grannt. Pallen får mig att minnas diten på AWAB... Tur att mn inte är ung längre. =)
Den blivande koftan ser ut att bli fin. Jag vill ha färdigt min nuuuu!
/P&K

Emilia sa...

Så fint det blev - härligt med citrongula väggar!

Gårdsromantik sa...

Vilket härligt skafferi!

Kram Maud