söndag 15 februari 2015

Gaah!

Garnet till mitt senaste tröjprojekt är ett traderafynd. Karisma enligt utsago, men vid leverans fanns det inte med en endaste banderoll och Karisma är det definitivt inte. Det är helt klart ett ullgarn, eller i alla fall en ullblandning, och det är väldigt lättstickat. Tur är väl det, för titta hur det blev när jag tog det sista nystanet. 
Brun med grönare kant?
Väldigt stor skillnad skulle jag vilja påstå. Det var mycket grönare än övriga nystan. Synd att jag inte upptäckte det tidigare. Och vilken tur att jag inte började med det nystanet. Då hade jag fått repa upp hela tröjan eftersom det är en uppifrån-och-ner-tröja. Och vilken tur att det finns ett nystan i ett annat påbörjat projekt som går att repa upp. 
För övrigt blir tröjan väldigt bra. Ni ska får se så småningom. =)

3 kommentarer:

frisky frog sa...

Va, är du redan färdig? Eller nästan färdig då eftersom du måste repa upp. Typiskt att det inte var samma färg på garnet, men tur att du har mer. =)
/P&K

Emilia sa...

Typiskt och såklart att man inte märker det direkt när man håller på - men kul att tröjan blir bra i övrigt!

myzpyz sa...

asch då...
kraMyz