söndag 14 juni 2009

Hönsmamma

Äntligen har jag blivit en riktig hönsmamma.
De här 12 Brahma-äggen hamnade i kläckaren i torsdags morse.
Nu är det bara 21 dagar av otåligt väntande som gäller.
För att stilla mig lite så gjorde vi en liten utflykt längre in i västergötland för att hämta dessa 8 helt underbara dunbollar.
Det är Brahma-kycklingar i lite blandade färger.
Sist jag tittade till dem så sov de alla så sött under värmelampan.
16 + 8 = 24
Det är lite fler än jag tänkte från början, men det syns ju inte vilka som är hönor eller tuppar än och då får man ju ta till lite extra.
Jag hoppas att inte alla är tuppar. = )

4 kommentarer:

Fake cake sa...

Nämen har du inte kunnat lägga inlägg? nu funkar det iallafall och kanske du hade ngt krångel.
Såååå roligt att du blir med höns:)
Stor ras då. Men oj så många haha
men du lär få många tuppar så ta bort dem så snart du ser skillnad vetja. Jag brular ha 6-8 hönor på en tupp och de får det drägligare sen på vintern, platsmässigt i ett hönshus fast det beror på hur stort du har förstås.
Lycka till nu med de små:)

Kramis Lotta

Matilda sa...

Gud vad söta! Men oftas har man oturen att fyra av fem är tuppar... Får hoppas att du har större tur än vad jag och min mor brukade ha. :)
-matilda

Susilull sa...

Nämen, såna söta dunbollar!
Lycka till med hönsfarmen, hoppas det inte blir en tuppfarm! :-)

Hönsflocken sa...

Jättespännande ju! Jag hoppas på många hönor och ett fåtal stiliga tuppar.

//F