onsdag 27 januari 2010

Äntligen

Tjohoo!
Jag är äntligen tillbaka från nät-isoleringen.
Ett litet snabbt inlägg och sen ska jag kolla runt hos er andra.

På stick- och virkfronten har jag hunnit avsluta några småprojekt.
Benvärmare, som kan användas på två sätt, och virkade vantar till Jansson.
Garnet är Drops´Delight, benvärmarna är ett hopkok av olika beskrivningar och vantarna har Syster Yster lärt mig.
Delight hamnar inte på min 10-i-topp-lista, men det blir i alla fall mjukt och skönt när det är färdigt.

Förra stick-cafét hade en av damerna virkat så snygga vantar i lovikagarn.
De blev inspiration till gråsvarta vantar till Lill-fisen.
Och gulgrå till sambon.Bägge paren är virkade i Vikings´Naturgarn. Det är något tunnare än lovikagarn.

Nu ska jag fara runt hos er andra.

11 kommentarer:

Maria i Falkenberg sa...

Välkommen tillbaks in i bloggosfären! Har packat ner böckerna från en av bokhyllorna i kväll. Vi har bara hunnit med en bråkdel av våra pinaler och jag är redan helt slut!

MiA sa...

Välkommen tillbaka till verkligehetn ;)

Nepp, Drops Delight hamnade inte på min favvo-lista heller... Men dina vantar blev sjukt snygga iaf!

miastick sa...

Welcome back :)
Fina alster du visar upp!

miastick sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Agata sa...

Vilka fina benvärmare! Ska lägga beslag på den färgställningen så fort de kommer till butiken.

Emilia sa...

Kul att du e tillbax (vi har också haft väldiga problem med telia och fick va utan tfn & internet 3 månader...)!
Fina grejer - härliga färgnyanser på benvärmarna!

Skräddardotter sa...

Välkommen tillbaka!

Efwa - Medea sa...

Vad kul att du är tillbaka. Vilka fina benvärmare du gjort. Det är inte så dumt plagg egentligen. Kanske skulle göra ett par att använda när jag har kjol.

Kristina sa...

Tråkigt när inte tekniken fungerar! Tänk vad fort man blir tillvand!
När det gäller Delight är jag förälskad i färgerna och priset!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Benvärmarna är i min smak.
Många ha det bra från Koftan

Susilull sa...

Välkommen ut ur isoleringen!
Snygga benvärmare och en massa annat har du hunnit med!

Härligt med energipåfyllning efter ett mysigt stickcafe!
Ha en skön helg!