fredag 4 februari 2011

Axelvärmare in dark

Ytterligare en axelvärmare har blivit färdig.
2 hg blått Heavens hand som jag fått av Syster Yster. Mönstret är hitte-på, jag började med kragen och med jämna mellanrum ökade jag jämnt fördelat på varvet tills jag var nöjd med vidden. Resårstickningen nertill har samma antal maskor som slätstickningen.

Bilden är kanske i mörkaste laget, men ni får hålla tillgodo.På köksbänken står det bröddeg och jäser, det ska bli bullar tills imorgon. Syster Yster kommer hit och ska hålla en nålfiltningskurs för mig och mina jobbarkompisar. Jag står för fikat.

8 kommentarer:

Helena sa...

Fint med axelvärmare, mera praktiskt än kofta. Nålfiltningskurs låter spännande, hoppas du visar bilder på bloggen efterpå. Lycka till och trevlig helg!

Pernilla sa...

Ser jättefin ut. Härlig färg! Lycka till med kursen.

MiA sa...

Mmmm... snygg modell!

Ullfull sa...

Så fiin! Hälsa syrran! Jag sliter mitt hår med virkade vantar... Nu virkar jag bara runt, runt utan avslutning av varv, kan de vara så?
Há en trevlig helg!/Anita

Efwa - Medea sa...

Supersnyggt!

myzpyz sa...

jättefin, klär en skönhet som du :)
men åh va jag oxå vill vara med på er kurs *sparkarigruset*
hälsa o ha superskoj,
kraMyz

Maria i Falkenberg sa...

Den är jättefin och Heavens Hand är ju ett underbart garn. Själv har jag gjort en som blev alldeles pucklig på axlarna. Med mina små sykunskaper vet jag inte om jag kan fixa till det, men försöka får jag väl göra.

Sanne sa...

Varmt och skönt om axlarna med såna här, det kan ju bli för varmt med kofta...