lördag 26 mars 2011

Alpacka-drömmar

Syster Yster och jag brukar drömma om att starta en alpackafarm, så jag tog med mig större delen av familjen till Tenhults lantbruksgymnasium för att "rekat" lite. Svenska Alpackaföreningen hade utställning där idag, drygt 100 djur i olika åldrar och färger fanns anmälda. Man kunde gå runt och kika på djuren i de provisoriska boxarna, och om sötnosarna hade lust så fanns chansen att även få känna på dem lite.

1:a fotot har sambon tagit

(han har mycket bättre kamera än jag)

Man kan inte vara glad jämnt.

Min och Janssons favoritfärg.

Blandad kompott.

Här kan ni se hur stora är de.

Vill haaa!

5 kommentarer:

Holzdesign sa...

De är så super söta, men jag har fått för mig att de är lite aggresiva kan det vara så.

Maria i Falkenberg sa...

Jag ser fram emot att köpa alpacka-ull från din gård! :)

Å sa...

Attans att jag missade utställningen, jag drömmer om precis samma sak :) de är så fina!!

Maria sa...

De är verkligen söta. Måste varit en rolig utställning att gå på!

Helena sa...

Så härliga djur! Behöver dom mycket utrymme inne och ute? Vilken härlig ull de måste bli, med så söta ansikten. Lycka till om du börjar.