torsdag 8 mars 2012

Rödkoftestickning

Eftersom det är internationella kvinnodagen får sambon slava vid spisen. (det var ändå hans tur idag) Under tiden sitter Jansson och jag i soffan med fötterna bordet, hon med datorn i knät och jag har just startat upp en rödstrumpe-stickning, eller jag menar, en röd uppifrån-och-ner-kofta i Kampes 2 tr, 3 nyanser. För i dag så gör jag som jag vill, och jag ville starta ett nytt sticke. Så det så!
Jaaa, jag erkänner, jag har lite PMS också.

Tillägg: 40 minuters rask stavgång och sambon bästa potatismos trollade fram ett mycket bättre humör. =)

8 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Har du tänkt på att rött hetsar upp humöret. Kanske rätt, kanske fel val av färg till ny stickning. Men vem har sagt att livet ska vara enkelt.
Kram

myzpyz sa...

puzz

Lena Andersson sa...

Stackars dej PMS, ja i bland undrar man vad allt det ska va bra för nu när man inte längre ska producera fler barn.

Emilia sa...

Vilken tur att du blev på bättre humör ;) Vilken snygg väst som jag helt missat att du gjort!

Skräddardotter sa...

stickning botar de allra märkligaste symtom =D

frisky frog sa...

Rött hetsar väl upp både det ena och det andra... =) Har för mig att rött också är kreativ.
Det blev fil häromkvällen och jag fick göra ätbart i kväll också. Vad gör jag för fel?
/P&K

fale artut sa...

Rött är underbart! Promenader rensar hjärnan på ett härligt sätt! Ha en skön helg!

knitbyme sa...

Är så himla nöjd över att jag verkar ha kommit förbi PMS nu på ett rätt enkelt sätt. Alltså genom ålder.