lördag 28 december 2013

Ännu ett år

Idag fyller Jansson 20 år. Jag tänker inte avslöja vad hon ska få i present här, men ni kan få se en av hennes julklappar. 
En enda hemmagjord julklapp blev det i år. En gladsjal i 4 olika blå nyanser och vit Alpaca från Drops. Exakt 200 gram gick det åt och alla fanns hemma i gömmorna. Jag tror att jag använde virknål nr 4,5. (min favorit från Knitpro är försvunnen så jag är lite osäker på vilken jag använde istället) 
Den ena färger i sjalen är nästan exakt samma som tröjan hon har på sig. Jag tror att hon är nöjd för den har varit på sen hon öppnade paketet.
Fördelen med en grön vinter är att fjäderfäna kan gå ute
Det finns nu en rosa, en röd, en brun/vit och en flerfärgad i byrålådan. Kanske dags att ta till ett annat mönster nu....
Stort grattis födelsedagen!

6 kommentarer:

Ullfull sa...

Snygg sjal på snygg töis!! Hälsa ich gratta!! Kramar

frisky frog sa...

Finaste födelsedagsbarnet! Får du för många sjalar är det bara att skicka dem till Halland. =)

Anonym sa...

Vad fint den passar, hälsa och gratta från Pia

Emmas dagar sa...

Härlig sjal!
Gratulera så mycket!

myzpyz sa...

finfin sjal på vacker tjejja :)
grattis i efterskott,
kraMyz

ps. saknar er!!!!

Desirée sa...

Grattis!!! Kan säga att mössan väckte stooor beundran :)