söndag 8 december 2013

Se om sitt hus

Sedan länge var rummet bokat på blågula hotellet och shoppinglistan var noggrant utarbetad. Då kan man väl inte låta en yvig Sven hindra en? Nixpix! Vid lunchtid i fredags så styrde jag och jobbarkompisen därför kosan västerut som planerat. Resan tog betydligt längre tid än vad den brukar, men vi kom fram utan några incidenter. Shopping i dagarna två resulterade i julklappar, nyttoprylar och en och annan bra-att-ha-sak. Plånboken är sådär lagom tömd och jag är ganska nöjd med mina inköp.
Ett av de nyttigare inköpen var en brandfilt. Den ska fästas i närheten av spisen och förhoppningsvis kommer den aldrig att behöva användas.
Snyggt shabby chic-vit istället för röd
Ni fattar väl att jag inte kan visa julklapparna här. =) 

3 kommentarer:

Iréne JB sa...

Tänk vad olika preferenser man kan ha. Det första jag tänkte på när jag läste blågul var ikea och att de hade hotell :)
Skönt att resan gick bra i ovädret.

frisky frog sa...

Jag trodde du hade fått en av storebror för länge sen. I alla fall tror jag att vår kommer därifrån...
Det är många som tänker på IKEA när man pratar om det blågula varuhuset. Faktum är att GeKå's hade varit blågult i säkert 20 år innan Kamprad kom på att det var fina färger.
/P&K

Myggan sa...

IKEA har faktiskt ett hotell också, och det ligger förstås i Älmhult. Gissa var de köpt möblerna. =) Jag har bott på IKEA´s också, men då var jag ute på jobb och var inte ens inne på IKEA.
/Anna