söndag 7 september 2014

Ryssvärme

Igår fick jag fina lunchgäster, bästaste Ullfull med det lilla soliga barnbarnet och "jätte-hunden" Bamse. En liten kaxig, men söt chiuaua. Vi satt ute i solen hela dagen och vi hann fika, prata, luncha, prata lite till och även sticka en maska eller två. Den minsta utav oss hann dessutom studsa lite på studsmattan, pratat med husets katter och ställa tusen frågor. Sist jag såg henne var ordförrådet betydligt mindre. "Haaallå" och "mjau" var det som användes då, men nu var det långa funderingar som skulle "luftas". En liten prinsessa söt som socker och med spring i benen. Precis så som det ska vara.
Jag fick dessutom en leverans. Otroligt fina och varma filttofflor från de östra delarna av Europa. Dessutom var tofflorna fina för självförtroendet, mina 41:or krympte raskt ner till storlek 39. =)
Tack bästa Ullfull för titt och leveran. Den energiboosten satt fint!

4 kommentarer:

frisky frog sa...

Superfina! Jag är inte avundsjuk alls, näädå. Vad är väl en dag med Ullfull... alldeles, alldeles underbar. SUCK!
/kram

Otaliga projekt sa...

Vilka finfina tofflor! Avis? Japp.

Carin@Ullhärvan sa...

Superfina tofflor, o jag vet att de är varma, kan nog behovas framåt! Jag väntar, o längtar, besök imorgon. /Kram

Ullfull sa...

Tack för senast!! Supermysigt att träffas igen!! // Kram