torsdag 3 september 2015

Jeansbonanza

Om några veckor är det dags för Höststicke i Vrigstad. Den här gången tänker Syster Yster, Mamsen och jag gå all-in på lördagen. Det är ju så mycket annat som ska hinnas med på en helg. =) Självklart kommer "butiken" med och eftersom alla mina stickförvaringar just nu är inlämnade hos Virkochstickmaja så håller jag på att sy nytt. I somras blev det stickförvaringar av gamla dukar med tryckta mönster och nu har jag tänkt befria samlingarna från avlagda jeans. 
När jag i somras sydde väskor testade jag att sy nya modellen av ett par avlagda jeans. Det blev ganska lyckat och kanske, kanske blir några färdiga till stickhelgen också.
Det blir väldigt många fickor att leta efter nycklar i. =)
På sybordet ligger de vanliga tetrorna och en alldeles ny idé för stickorna. Allt klippt i jeanstyg.
Jag tänker också packa ner knappar, armband, stickmarkörer och annat småkrafs. Jag hoppas att vi ses i smålandsskogen. =)

4 kommentarer:

frisky frog sa...

Tjohoo!
/P&K

Emilia sa...

Snygg väska och så bra med många färdiga fack!

Emmas dagar sa...

Det där ser ju bra ut! :-)

Otaliga projekt sa...

Jag fyller plånboken med kontanter!