onsdag 23 mars 2016

Jag är en liten kanin

Kan ni också fastna i Pinterest ibland? Man "pinnar" en massa som sen aldrig blir gjort. I måndags målade jag kaniner på tillklippt tyg och tänkte att med lite tur blir de klara till påsk. Tror det eller ej, men nu är de faktiskt klara och pryder var sitt hörn i kökssoffan. 
Passar fint till överdraget på soffan
Idén hittade jag som sagt på Pinterest. Man trycker kaninen på tyg med hjälp av en schablon och syr fast en garnboll till svans. Tyget, som ser ut som gjuteväv men är ett lite lyxigare möbeltyg, har jag fått av en jobbarkompis, garnet fanns i gömmorna och färgen hittade jag i en hink i källaren. Väggfärg är väl inte det bästa valet men jag tänker att kuddarna kommer bara att användas några dagar varje år och de behöver nog inte tvättas så ofta. =)
Jag trodde nog att det tryckta tyget skulle bli liggande till nästa påsk, det brukar bli så, men de blev faktiskt klara. =) 
Glad påsk!

2 kommentarer:

frisky frog sa...

... liten, men ovanligt fin. De blev superfina!
/P&K

Cicci H sa...

Vilken fin kudde <3