lördag 11 juni 2016

Pink lady

Hur många sjalar och kragar man än har så har man aldrig den rätta. Eller drabbar det bara mig? =) Jag köpte mig ett par rosa byxor och insåg att jag hade inget matchande att ha runt halsen. Är man sjalberoende så är man. Några nystan lin (från stickmys i Vrigstad) och lite mohair blev den här smala kragen. Den är stickad på rundsticka i "dubbel" moss-stickning, *2 rm, 2 am* i 2 varv, *2 am, 2 rm* i 2 varv osv, tills mina garnsuddar tog slut. Ca 40 gram gick blev det totalt. 
Den är så lätt att man knappt märker att man har den är på, men den värmer skönt. 
Snygg till både svart och vitt. Och mohairen "löar" fint på det svarta. =/

1 kommentar:

frisky frog sa...

Finfin lite nackvärmare! Jag har också skämt bort min nacke med sköna, ulliga värmare så det känns alltid kallt om man inte har någon. Tänker att jag borde ha några i bomull och kanske lin...
Tack för mysstunderna! Nästa gång ska de bli MYCKET längre och mer kreativa.
/P&K