torsdag 1 september 2016

Under skinnet

En bra sak med mitt jobb är att man ibland kan få köpa loss bra-att-ha-saker och för några år sedan kom jag över några olivgröna kohudar. Ett bra tag har det legat ett paket med symaskinsnålar för skinn i lådan och häromdagen tänkte jag att det var dags att testa lite. Det blev en enkel påse med avsydda hörn och med sömmarna utåt. Jag har faktiskt vänt baksidan på skinnet utåt för att den mörkare sidan passade mig bättre. 
Jag sydde i ett foder i linnetyg, men i min iver glömde jag att sy i en innerficka. Typiskt mig!
Jag gjorde en justerbar axelrem som jag fäste på baksidan av väskan och kanske skulle jag fäst dem i sidan istället. Spännet och ringarna kommer från en slaktad portfölj.
Övre halvan av väskan viks framåt och det är den enda stängningen. Det fungerar faktiskt väldigt bra.

Det var inget problem att sy i skinn med min maskin och det har gett mig blodad tand att sy mer av mina hudar.

3 kommentarer:

Iréne JB sa...

Snygg! Gillar det enkla.

frisky frog sa...

Nej vet du vad, den där passar inte till din garderob. Skicka hit den vettja.😘
/P&K 2311401

frisky frog sa...

Var kom 2311401 ifrån???