lördag 18 november 2017

Livet rullar på

För lite drygt ett år sedan fick jag lämna min gamla arbetsplats med stor sorg i hjärtat. Efter nästan tjugo år med samma arbetsgivare och ett otal antal chefer, så gungade tillvaron rejält. Men jag hade lön och jag hade tid att tänka på vad jag ville göra när jag blir stor. Men vad ville jag? Framåt sommaren kom det ett rop om hjälp från ett populärt utflyktsmål i mina hemtrakter och jag ryckte in på världens vackraste arbetsplats. Det har varit bröllop, luncher, afternoon tea och andra fina tillställningar. Ibland är det lugnt, ibland är det hysteriskt men framför allt är det väldigt kul. Vi är ett kul, brokigt gäng med många nationaliteter och egenskaper. Jag servar, bakar, diskar, står i kassan och allt annat som behöver göras för stunden. När chefen tar semester så "basar" jag lite också. Kanske att jag inte är en "kontorsråtta" i alla fall.
Titta noga, jag står bakom kassan.... Foto; Lustfyllt
Sen har jag haft en fin kontakt på Trygghetsrådet och jag har haft förmånen att få gå en utbildning i att starta eget företag. Förmodligen lär ni få se resultatet så småningom. =)
Och ett tag hade jag faktiskt tre jobb, men det blev liiite väl mycket så nu har jag bara två. Det andra är i servisen på ett hotell som också ligger i hemtrakterna. Där är jag fortfarande ganska "grön", men det tar sig så sakta och jag tror att det ska kunna bli bra. Mina gamla "ordningsminister-skills" lär komma väl till pass där. Jag bara väntar på rätta tillfället innan jag slår till. =)
Vackert placerat i skogen vid en sjö
Jag ni ser, livet tog inte slut, det rullade bara vidare i ett annat spår. 

1 kommentar:

Emmas dagar sa...

Jag tycker det låter spännande! Och kul!