torsdag 30 mars 2017

Nalleludd

Mjuk och gosig som en nallebjörn blev den här tröjan i "lockig" och borstad alpacka. Modellen är hitte-på med inspiration från en senapsgul tröja hos Virkostickmaja och Sandnes alla modeller med längre bakstycken. Det började med ett rosa smakprov av Sandnes borstade Alpacka, som jag fick på en inspirationskväll hos Janko Collection. Tillsammans med brun och beige Drops Alpaca Bouclé blev det en riktig gosetröja.

Fickan och framförallt placeringen av fickan har jag sett någonstans på Pinterest. och det blev en kul detalj, tycker jag.
Jag ville ha en riktigt skön tröja med en stor krage att kunna borra ner hakan i. För att göra den användbar även på den varmare delen av året, så stickade jag kragen för sig. 
Totalt så gick det endast åt 300 gram (jag kontrollvägde fler gånger) på stickor nr 5,5 (tror jag) Bouclén är väldigt dryg och jag har nog nästan har till en tröja till. 
Förutom att man INTE ser smalare ut i fluffigt garn så är jag väldigt nöjd med tröjan och jag har använt den en hel del. Jag tänker att den även blir fin till vita byxor en sval sommarkväll.

Inga kommentarer: