onsdag 5 augusti 2009

Rekvisita

Planeringen av höstens kalender är i full gång.
Andra söndagen i september kommer Sys
ter Yster och jag att finnas på Hovrättstorget i Jönköping bakom ett torgstånd.
Detta är en del av rekvisitan anno 1850.

I helgen flyttade vi ut sy-stugan till vår uteplats och vi fick en hel del gjort. Ni ska få se så småningom.
Här sitter hon, den andra halvan av "Risbro-gäddorna", djupt koncentrerad. Jag sitter mitt emot med min symaskin, fast bakom kameran. =)
Jobbar man på duktigt är man faktiskt värd lite rosé och snacks.
En hel helg tillsammans men sin "andra halva" är fantastiskt.


Tillägg: När jag skulle hämta adressen till Syster Ysters blogg så hade hon bloggat om samma sak. Är vi tvillingar eller är vi tvillingar?

3 kommentarer:

frisky frog sa...

Japp, vi är tvillingar! =)

Susilull sa...

Så roligt det låter!!
Och häftigt att ha en "andra halva" som tänkter samma tankar!!

Desirée sa...

Då kanske vi ses där!

Önskar dig en härlig helg =)