söndag 13 juni 2010

Äppel-päppel

-Är det rent i diskmaskinen, frågar familjen.
-Kolla smörknivarna, säger jag.
För att underlätta för mina älsklingar brukar jag lägga fram en liten papperslapp med ordet "rent" på. Nu blir ju papperslappar lite sunkiga efter ett tag och man får ständigt skriva nya. Därför har jag virkat ett "diskäpple" idag. Fyra trekanter som är ihopvirkade och dekorerade med blad och skaft, ordet är broderat med kedjestygn. Smart, och om inte snyggt så i alla fall snyggare än en papperslapp.

6 kommentarer:

Therese sa...

Det blir jättefint mamma!

Therese sa...

Det blir jättefint mamma!

Lena Andersson sa...

Det var en rolig ide.

frisky frog sa...

Mycket finare än en papperslapp! Men, jag förstår inte varför det ska vara så svårt att spana på smörknivarna? Vi har nämligen samma problem i detta ushållet...
/P&K

Pernilla sa...

Smart idé. Vi har samma problem.

Desirée sa...

Hmm.. tror allt du skämmer bort de dina!

Nu har jag i alla fall köpt nya kycklingar i Snuddebo, betydligt mindre kö igår!