onsdag 19 oktober 2011

Husmorstips

Varje sommar skickar jag ut mina krukväxter i trädgården. De får stå på en lite halvskuggig plats och naturen får sköta det mesta av bevattningen. De får stå där så länge jag vågar, innan nattfrosten kommer. När de stått inne ett tag brukar det hända grejer i krukorna. Titta på novemberkaktusarna som sambon hade med sig i boet, de nästan exploderar av blommor just nu. Tidigare, innan jag införde "sommarkollot" blommade de väldigt lite, och oftast inte förrän i januari-februari.

 Visst är de fantastiska?

4 kommentarer:

Unknown sa...

Skickar alltid mina krukväxter på kollo. De står under rhododendron hela sommaren. Nu är det fullt av knoppar på dem.

disa sa...

Ja, jätte fina! =)

Efwa - Medea sa...

wow, vad fina!

Lena Andersson sa...

Ja det är super för dom att vara ute, dom behöver en kallperiod för att komma i blom. kram Lena