tisdag 13 november 2012

Möbelmakeover

Helgens loppisrunda bjöd ju på ett riktigt fynd. En arbetsstol från, om jag gissar rätt, 70-talet för endast 35 kr. Den krävde bara en gnutta försköning och den kommer bli så perfekt vid symaskinen. Tur att man jobbar på sveriges ledande kontorsmöbelföretag och har vett att hålla sig framme när det ska slängas resttyger. Jag valde ett grafitgrått ylletyg med vadmalstuktur. Sitsen är väl inte förstklassigt spikad, men jag får väl skylla på att det var några år sedan jag var professionell strykbrädes-bekläderska. För att sätta ytterligare lite personlig prägel på stolen så sydde jag fast en virkad blomma i Drops Alpaca.




Om ni inte lovar att tala om det för min arbetsgivare så ska jag erkänna att stolen förmodligen är tillverkad av en konkurrent. Oops! =)

8 kommentarer:

Cicci H sa...

Haha, det var superfyndet! Ryggkuddens beslag! Du e lurig! Nu kan du sitta fint, jag menar skönt.

Maria i Falkenberg sa...

Snygg makeover!

Ullfull sa...

Snyggt!!!/Kraaam

Ullfull sa...

Snyggt!!!/Kraaam

frisky frog sa...

Superfin! Betydligt mindre klumpig än den du har. =)
Har ju inte kommenterat loppisfynden innan... Skålen är bara såååå fin och jag undrar ju förstås vad det ska bli av duken. Gissar på kudde till kökssoffan.
/P&K

Emilia sa...

Så fin den blev med blomman som pricken över i!

disa sa...

Så fin och mysig den blev!! =)

Lena Andersson sa...

Vad fin stolen blev = )