lördag 18 oktober 2014

Höstglödskusiner

Det blev lite garn över när jag gjorde höstglödssockarna så det fick bli ett par vantar också. Jag gjorde dem efter samma princip som från tå-till-topp-sockarna och det funkade bra. Alltså har jag ytterligare ett bra sätt att bli av med garnrester på. Vantarna får också ingå i mutan för att Janssons Caramel har dragit ut på tiden. Fast den ligger nu på hennes rum, blockad och klar. =)
Med på fotosejouren var också alla ankorna. För allra sista gången. För nu har de faktiskt flyttat. Fast det är en sanning med modifikation. Draken blev kvar, och den gamle gubben ska strax dra till de sälla jaktmarkerna. 
Allra sista bilden på gänget
Just nu känns det lite vemodigt, men ändå som ett bra beslut att inte ha kvar några fjäderfän. Men vem vet? Kanske blir suget efter små fjuniga kycklingar och ällingar för stort när våren kommer tillbaka. =)

5 kommentarer:

frisky frog sa...

Så smart att köra samma koncept på vantar! Att jag inte tänkt på det (ingen gula). De blev superfina!
Angående plattfötterna: Se det positivt och tänk att du slipper jättehögarna med fekalier på trappen och du behöver inte fixa värma och ofruset vatten i vinter. Skulle du bli sugen igen till våren är det väl bara att fixa en ny kull.
/P&K

myzpyz sa...

finfina vantar o sockor :)
kan tro att det är ledsamt med fjäderfäna.
kramar o kärlek,
Myz

Ullfull sa...

Tjusiga vantar och sockar! En ateljé i hönshuset?;) / Kram

Myggan sa...

Jag slipper gå ut i hönshuset varje morgon i ur och skur och jag slipper släpa matsäckar i tid och otid.
Vilken god idé Ullfull! I alla fall sommartid. Kan man kanske klämma in en västol? =)
/Anna

Ullfull sa...

Ett par grislampor (rengjorda;) i taket kan ge fin värme!!