söndag 9 november 2014

Söndagsmys

Vad kan vara bättre söndagsmys än att köra drygt 10 mil för att få några timmar "stickcafé" med sin bästa vän? - På fredag har vi personalfest, på lördag är vi bortbjudna och nästa helg kan inte du, men du ska veta att jag vill, kom det på mailen i veckan. - Men söndag då? Och söndag blev det. Trots att vi ska tillbringa en hel helg på hotell tillsammans om några veckor. =)
Bästa fiket mitt i mellan oss är Göstas i Smålandsstenar. Först köttbullemacka, lite senare en kaka, och ett antal koppar kaffe och té. Fast vi messar, mailar, bloggar och pratar i telefon så finns det alltid massor att prata om när vi ses och tre timmar gick fort. 
Det blev faktiskt litet stickat också. Nästan en hel lovikkavante för egen del, och på andra sidan bordet stickades det på en socka. Igen! =)
Tack bästaste Syster Yster! 
Nu ska jag nog klara mig i ett par veckor till.

PS. När jag kom hem var maten klar. Det doftade gudomligt av grisen som jag stoppade i ugnen innan jag åkte. =)

4 kommentarer:

Missen sa...

Jag är lite avundsjuk på er. Själv har jag min syster 10 minuter i från mig och vi pratar aldrig med varandra träffas ca 5 ggr per år på kalas, kram på dig och syster din

frisky frog sa...

Åh vilken söndag va! Den här karamellen suger jag å i flera dagar. Tack själv! =)
/P&K

Carin@Ullhärvan sa...

Jag vinkade vare sig till dig eller syster fast jag for förbi 2 ggr./Kram

Blenda sa...

Hoppas era föräldrar läser bloggen, för detta var ett inlägg som fick MITT mammahjärta att bli alldeles mjukt och varmt! Precis så här vill en att ungarna ska ha det! :-)