fredag 8 maj 2015

Butiksnytt

Äntligen var det dags. Virkostickmaja har öppnat idag. En ljus och fin butik som innehåller det mesta som en garnbutik ska ha. Startsortimentet är vår- och sommarinspirerat, men det utlovas andra garner när höstsäsongen drar igång. Allt är så där fint uppmärkt som en "ordningsminister" bara älskar. Marie säger att det är min förtjänst. =) Namn på garnet, pris, tjocklek på stickor och antal meter så man slipper stå och vrida och vända på nystanen. Vid varje garnsort finns det en liten provlapp, både stickad och virkad. När jag tog långlunch för att kika in idag så hade det varit en jämn ström med kunder hela dagen. Vid det stora, fina gamla bordet satt det några kändisar och stickade. =) Jag kommer också att hänga där så fort jag får tillfälle. Maries man var en god make och skötte kassaapparaten så att frun kunde hjälpa oss andra ute i butiken. 
I min kasse hamnade gröna fina tippar, 3 stora nystan bomull till en sommarsjal och en superfinurlig hemlis till någon som snart fyller år. =)
Imorgon är det öppet kl. 10 - 14. Varför inte gå dit och köpa lite "lördagsgodis". =) Vättergatan 3 i Huskvarna.

5 kommentarer:

frisky frog sa...

Hm... någon som snart fyller år. Kan det vara storebror? =) Jag hade ju tänkt testa nya bågen på långtur, men det är ju för fa.. fortfarande vintertemp. Än så långe har det bara blivit en lite kort runda och se fick jag sitta vid brasan och dricka Lomomba hela eftermiddag.
/P&K

Missen sa...

En till anledning och hälsa på Vättern och dig/ kram

Efwa - Medea sa...

Åååh så fint garn. Jag får nog leta rätt på den butiken när jag kommer till nordliga breddgrader.

virkostickmaja sa...

Så roligt att du kom och att du gillar min butik 😀

Ullfull sa...

Jag vill också ha en finbutik här! Kram Anita