måndag 27 mars 2017

Rocka grönt

Redan i höstas klippte jag till det här ylletyget som jag hittade på loppis för 25 kr. 


Till foder valde jag vadderad satin. Det fanns fler färger att välja på än vad som finns i vanligt vadderat foder. Mönstret hittade jag i en Burda från -92. Efter lite omarbetning blev det ett lite moderna snitt. Den som spar hon har. =)
Jag gillar regäla fickor och den ena prydde jag med lite maskinbroderi. Det blev även några hjärtan på bakstycket. Tänk om det kunde finnas sytråd med reflexeffekt som gick att ha i symaskinen. Nu när jag skrev det kom jag på ett annat sätt att bodera på maskinen. Måste testas.
Naturligtvis fick det bli något att hänga upp rocken i också. Det är ju inte alltid som det finns galgar tillgängliga. Det fick bli en av mina egna tvättetiketter också.
Några användningar ska jag väl hinna med innan våren har kommit för långt. Det är ju lite kyligare på kvällarna om inte annat. =)

Inga kommentarer: