torsdag 5 augusti 2010

Hatt-garn

På alla bilträffar finns det en marknad med allt möjligt; godis, bildelar, skivor, kläder, skor och allehanda nostalgiprylar. Sambon fyndade ett par tjusiga myggjagare och jag hittade en fin hatt-ask.


Har man inga hattar kan man ju förvara något annat i den.

Som ni ser är jag fortfarande fast i mormors-rute-träsket. Det ska bli en V-ringad tröja med mormors-rutor nertill, på ärmavslutet och runt halsenringningen. Virkad/stickad i Tynn Alpacka, som inhandlades på Stickfestivalen på Grötö, 2009.

Jag hoppas att det nystan som jag glömde kvar på stick-cafét i fredags finns kvar, annars får det bli en kortärmad tröja.

1 kommentar:

Lena Andersson sa...

Jag har några st mormorsrutor som ligger sedan tre år till baka, jag kom kanske bara till 15 st så det räckte inte till en filt i lusthuset som det var menat till men jag ska ha dom till annat vadför inte sy på dom på kläder.
ser faram i mot att se när din tröja blir klar.
Vi har en stor bilmarknad i sep som Fordonshistorikerna ordnar här i våran by snacka om flyt då är det många loppis stånd också.
mvh Lena