torsdag 25 augusti 2011

Turgumma

För någon vecka sedan hade Habo hembygdsförening sin årliga sommarfest.. Mina föräldrar är aktiva medlemmar och Mamsen har ordnat med lotteriståndet. (hon är en fena på lotterivinster) Jag vann ett fint grönt klotljus på 6 lotter för sammanlagt 20 kr. 
Fast den stora turen var att föreningen sålde ut alla sina dubletter av gamla skolplanscher. De kommer från skolor i Habo som numera är nerlagda, Simonstorp, Gröne vägen och från skolan jag och Syster Yster började i när vi var nyinflyttade i Habo, Kyrkskolan. Alla planscherna är i lite varierande kondition.
Ranunculus acris

Vaccinium vitis idäa

Polypodium vulgare
400 kr för alla tre måste väl räknas som tur?

5 kommentarer:

Emilia sa...

Ja där hade du tur - vilka skatter ;)

disa sa...

Ja, absolut! Älskar de där, de är helt underbara. =)

Otaliga projekt sa...

Bra köp. Jag glädjs med dig. Jag hittade en i somras som kostade 800. Det blev faktiskt inte något köp....
Sarah

Lena Andersson sa...

Det var bra affär, i alla fall är dom super fina.

Jeanette Nord sa...

Oj, oj vad jag blev avundsjuk. 400 spänn är ett kap, åtminstone ur skånska mått mätt där skolplancher (även på loppis) kan uppgå till ganska löjliga summor. Jag bor i fel del av landet tydligen ;-) Kul blogg, hit kommer jag tillbaks.