söndag 30 september 2012

Blyga violer

Så var man hemma igen. Hela lördagen var tänkt till Syfestivalen i Borås men tyvärr levde den inte riktigt upp till våra förväntningar, vi var faktiskt nöjda efter två timmar. Fast lite fanns det allt att handla och många fina garn- och eventvänner att krama på. Men hoppsan, då blev det ju tid över till en snabbtur till Skroten och Kinnagarn i Skene. =) Garner, tyger, nån sticka och lite annat fanns i kassarna när jag kom hem. Och knappar förstås, bl a den här stora fina kokosknappen som fick en virkad lite platta på baksidan och syddes fast på en broschnål så fort jag kommit hem.
Knappen ska få pryda min senaste ponchonett. Ni ska få se så fort jag lyckats fota den i dagsljus.
Kvällen tillbringade vi med våra flickor på en av stans restauranger, innan vi alla fem "svimmade" i Stora hönans lilla studentrum. Tack för husrummet!
Hur hade då Borås stått sig sedan jag övergav det? Tja, Knalleland har ju expanderat nåt å det grövsta och en och annan gata i centrum är inte längre till för biltrafik, annars är det sig ganska likt. Jag stötte på en kvinna som är gift med mannen som ägde min f d kvarterspizzeria. Han var morbror till en granne och vän. Om man hjälpte till att vika pizzakartonger fick man lön i pizza. =)

4 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Ljuvlig knapp!

Cicci H sa...

Vad kan det vara för ett garn till en så tjusig knapp!? ;-)

Susilull sa...

Jag såg tyvärr aldrig dubbelt på festivalen, vi sprang nog om varandra :-)
Så roligt att ni hann med Kinna/Skene också. Det hade jag ingen tanke på, det ligger ju faktiskt rätt nära.
Jag tog istället en vända bort till Knalleland, men hjälp, jag kom fort därifrån igen. Expanderat som sagt, gräsligt mycket folk och bilar men i övrigt som vilket köpcentrum som helst. Var inne på Furulunds tyger, inte inspirerande för fem öre.
Förr i tiden var ju Knalleland outletens mecka med Ellos, Halens och alla postorderfirmor - dom såg jag inte en skymt av.
Men nåja, man kom ju inte helt tomhänt hem i allafall!

Ha det gott!

Maria i Falkenberg sa...

Jättefin knapp - nu väntar jag med spänning på att få se ponchonetten!