fredag 28 september 2012

Vindar från förr och nu

I morgon far Jansson och jag till Borås för att möta upp Syster Yster med lillhöna hemma hos den stora hönan. Tjejerna ska väl shoppa och vi "tanter" tänker förlusta oss på Syfestivalen.
Framåt kvällen ska vi "göra stan" och jag tänker återuppliva gamla minnen. Ja, jag var faktiskt Boråsbrud 2:a halvan av 80-talet. Skillnaden på min och guddotterns anledning till Boråsflytten är den att jag jobbade mest och hon är förståndig nog att studera. 
Här jobbade jag några år
Kanske, kanske att ni får veta om Borås är som förr, eller så får ni det inte......... =)

5 kommentarer:

Kerstin Kall sa...

Jag var där i några timmar efter arbetet, mycket fint att se och något följde med mig hem. Njut av dagen!

Sunna sa...

Ha det underbart roligt

Anna sa...

Hej ha de gött!

Desirée sa...

Hoppas ni hade kul :)

Cicci H sa...

Jag hoppas du/ni kommer hem trötta,glada, nöjda, med tom plånbok, fulla påsar och nya idéer!