tisdag 30 oktober 2012

Japaner, japaner

Senaste "bilstickningen" hade sin slutspurt i helgen. Det är en snurre-halsduk i Noros Kureyon Sock Garn, färgen S250 och Drops Vivaldi, svart.
Knapparna är från Skäddardotter 
Stickad på längden i rätstickning, 40 maskor på sticka nr 9, 1 tråd av varje. När den mätte ca 155 cm så stickade jag ihop kortändarna och sen stickade jag en liten "knappslå" i resårstickning. Knapparna sydde jag fast med Norogarnet för att de ska framträda lite mer. För att få en finare kant upp- och nertill så virkade jag en enkel uddkant. *3 lm, 1 fm i 1:a lm och 1 fm i kanten*, upprepa varvet ut. Jag virkade kanten med 1 tråd Vivaldi och 1 tråd grafitgrå 1 tr ull, virknål nr 4,5.
Tanken är att den ska passa till min senaste mössa. Och fast det är lite fler färger i Norogarnet så tänkte jag nog inte helt fel i alla fall.
Undra om man kan få ha den ifred? =)

8 kommentarer:

Maria i Falkenberg sa...

Härlig "hals" - passar fint till mössan!

Carin sa...

Snyggt!
Givetvis kan man lämna in en burk eller två.
/P&K

Lina & Mia sa...

Det passade ju perfekt ihop :) kram

Lena Andersson sa...

Fin du blir = )

Grandmamma sa...

Vilka härliga färger!! Hamnar på Göra-Listan. :o)
Ha en fortsatt fin höstvecka.
Kram vonna

Cicci H sa...

Fint blir det alltid! :-) Å nya snygga bilder i headern! Jättefint!

Sunna sa...

Men vilken ärta du kommer bli i det setet, eller bli och bli, du kommer bli ännu ärtigare

Emilia sa...

Härlig snurrehalsduk - passar perfekt till mössan!