fredag 17 juli 2015

Semesterprojekt # 3

När vi för några veckor sedan hade 30 grader varmt så snodde jag ihop en soloverall. Tyget kommer från den fådda högen och mönstret hittade jag i en Burda från förra året. Jag har skalat bort lite tyg från mönstret för att få ett så tunt plagg som möjligt. 
Den har smock i ryggen för att få en snyggare passform och en bred resår i överkanten så att den sitter uppe. Den blev lite väl utdragen precis över smocken så det måste jag justera lite. Midjan har en smal fastsydd resår.
När man är ute i trädgården är det bra att ha fickor på kläderna för att kunna få med sig klädnypor och annat som man behöver ha till hands.
Det blir garanterat fler overaller för att ha några att att byta med. 

2 kommentarer:

frisky frog sa...

Väääldigt fin! Jag har två köpta, men så fort jag har ritat av mönstret ska jag testa din modell
För den var mycket finare!
/P&K

Cicci H sa...

Så snyggt med smocket i ryggen!