måndag 20 juli 2015

Semesterprojekt # 4

Det blir inte bara sytt i sommar utan jag har även stickat en och annan maska. Här en skir sommartopp i aprikos mohair. Jag har använt Permins Angel och det gick åt 86 gram, lite drygt 3 nystan. Modellen är eget hitte-på i lite boxymodell. 


Ärmen är stickad i resåstickning, precis som mudden och halskanten. Jag har plockat upp maskor i ärmhålet och stickat utåt för att slippa en knölig söm. 
 Jag hade ett fasligt sjå att hitta nåt matchande att ha under, fast jag tyckte att jag sett massor av toppar och linnen i samma färg innan jag själv hade behov av ett.
Och vilken tur jag har, årets sommar behöver verkligen en skön och värmande tröja att ta på sig. =)

1 kommentar:

frisky frog sa...

Den där tröjan är verkligen superfin och jag tar mer än gärna hand om den när du har tröttnat.
Tack för en mysig helg! Här spanas det efter lämpligt rött garn till den där fina rockabilly-väskan...
/P&K