måndag 8 april 2013

Myggan goes spanish

I helgen var det sportfiskemässa i Jönköping. Gubbsen for dit och Syster Yster, Mamsen, jag och 2 andra glada damer for mot Falköping i stället. Gula Huset i Kinnarp och Min stickbutik inne i Falköping var målet. Ett gäng vita nystan var faktiskt allt som följde med mig hem. I garnväg i alla fall. =)
Dagen till ära invigde jag min nya rock i bästaste Desigual-stil. Har spanat på deras fina kappor förut och plaggen som var i senaste Made by Me fick mig att rota runt i tyglagret. Grundmönstret kommer från Ottobre och jag gillar starkt den sneda skärningen på framkanten och att det bara är en knapp i halsen. Kragen skulle egentligen varit en luva, men så långt räckte inte tyget. Det svarta ylletyget är inhandlat på loppis för en 100-lapp. En stor fin rosa kokosknapp fanns i gömmorna. Blommigt tyg från en slaktad 60-talstunika. Den räddades från en garderobsrensning hos svägerskans mamma.
Cyklamenfärgad yllestuv från jobbet och prickigt, supermjukt foder som kommer ända ifrån Huskvarna. =)
Lite tråkig bildkvalitet
Med symaskinen har jag broderat text i rosa och den lilla quiltsömmen liknar nästan små hönsspår. Eller kanske ankspår?
Katthår syns fint på svart
Nu väntar årets dos av balklänningar. Bäst att sätta lite fart. =)

Tillägg: modell nr 18 i Ottobre nr 5/2012

7 kommentarer:

frisky frog sa...

Jag skulle smyglat ner den i packningen när du var hos hönsen...
Den är superfin och jag får lust att göra en själv. Vilket nummer av Ottobre var det?
/P&K

Emmas dagar sa...

Vilken härlig vårkappa!
Det är en vän till mig som har Min stickbutik :-)

Cicci H sa...

Du milde så fin! Tack för Hvapassningen! Kram! Är fortfarande svag... och missade ju stickcafét

Anonym sa...

Den var jättesnygg på dig. Tack för en superhärlig dag. Lisbeth

Sunna sa...

Så jäkla perfekt, ursnygg, tar med dottern till dig om 2 år, då är det dags för balklänning

Emilia sa...

Vilken underbar!

Ullfull sa...

Rackarns fin!! Syns snart!