torsdag 18 april 2013

Vindskydd

Imorgon far vi, det är äntligen dags för Gotlandssticket. Jag blir upplockad av mitt resesällskap i Värnamo på eftermiddagen. Det ska bli superkul att träffa alla stick-kompisar igen.
Helgen till ära så har jag sytt mig en ny jacka. Jag klippte till tyget förra våren så det var inte en dag för tidigt att den blev klar. Tyget är vindtät poplin som jag tycker är skit att sy i. (måste komma ihåg det) Mönstret är från en Burda, nr 6/2008.
Jag har "vevat" snoddarna av bomullsgarn. Självklart blev det några reflexer för "syns skull" också. Grönt fint foder som är mörkare i verkligheten.
Den har testats på en regnig och blåsig östgötaslätt idag. Med beröm godkänd. Fast den jättelika kragen betedde sig liite märkligt i blåsten. =)
Ser ni en sticknörd på Krösatåget i morgon så är det bara lilla jag som flyr fastlandet. =)

6 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Den ser superfin ut. Men vad jobbigt om tyget var trixigt att sy i. Hur som helst lyckades du ju med konststycket att få en fantastisk och unik jacka. Hälsa alla stickvänner på Gotland.

Ullfull sa...

Jättefin!! Välkommen till ön!! Kram Anita

Emmas dagar sa...

Mysig kappa!
Ha det gott på Gotland! Hälsa!

Otaliga projekt sa...

Åh, vad roligt att åka iväg på stickmeeting. Jag hade också velat åka, men ibland är pengakistan tom. Men om jag har tur kanske jag får ta lite del av helgen via bloggen....
Trevlig helg.

Emilia sa...

Underbar! Hoppas ni fick en härlig helg!

Lena Andersson sa...

Härlig jacka = )