torsdag 21 augusti 2014

Frankensteins monster och jag

Vet ni hur mycket man hinner sticka och virka under 2 knappa dygn på ett sjukhus? Jo, man hinner med 2 disktrasor och ca 5 cm på en Caramel. Hade jag haft sticket med mig när jag for ut och in på röntgen hade det blivit några fler maskor. Disktrasorna är virkade i ett bomull-lingarn som jag fyndat för en 5:a på loppis. Caramelen är till Jansson, stickad i 2 lila nyanser, Gotländska Töis och Estländsk ull.  
Tidigare i somras tog jag bort en leverfläck på halsen som visade sig vara en elak j-l. I förrgår tog doktorn bort lite mer skinn och ett par lymfkörtlar för undersökning. Den ena körteln låg vääldigt nära en nerv till armen och jag blev lite hysterisk innan läkaren fick ur sig att den bara sköter själva lyftet av armen över huvudet. Alltså ingen fara för handen eller framtida stickövningar. Pjuh! Det tar en månad att få svar på lymfkörtlarna och under tiden ska alla mina bruna små fläckar synas i sömmarna. 
Kunde man kanske passat på att justera hakorna lite?
Det är bara bultarna som saknas, annars är likheten med Frankensteins monster rätt slående under bandaget. =)

14 kommentarer:

krakel sa...

Usch låter inget vidare med dina fläckar men skönt att få det kollat ordentligt. O skönt att kunna handarbeta vid väntan. Lycka till!

frisky frog sa...

Ja, det där med att vara som en prickig-korv är tydligen inte alltid till det bästa. Klart att de inte kunde justera hakorna, vi måste ju se likadana ut. =)
Ladda nu ordentligt inför helgen. =)
/P&K

Anonym sa...

Jag håller verkligen tummar och lillfingrar att det var allt. Stickningen är som sagt var jättebra på sjukhus. Kram Lisbeth W

Cicci H sa...

Här hålls det fler tummar för dig. Tur ändå att du slapp bultarna! ;-)

Ullfull sa...

Håller tummar och tår för Dig! Tur att inte sticka och virka påverkas! Styrkekramar till Dig!!

Missen sa...

Håller tummarna och hoppas du och din syter får en härlig helg / marie

Myggan sa...

Tack alla rara för alla tummar och tår. Det värmer gott!
/Anna

Leena sa...

Usch då men jag håller också tummarna. Lycka till!

Emilia sa...

Och jag håller tummarna med!

Blenda sa...

Ojdå, håller tummarna för att allt är som det ska!

Emmas dagar sa...

Hoppas allt är bra med dig! Kram!

Humlan sa...

Den där väntan som alltid känns så lång!
Håller tummarna!

myzpyz sa...

välkommen i gänget... eller eg inte... ja, du vet hur jag menar <3 kramar i massor o tumhållning såklart! fast jag tycker vi bestämmer att det är bra nu o att körtlarna är som dom ska!
puzz å kraMyz

Myggan sa...

Japp det bestämmer vi, nu får det vara nog med skit. Bara det goda är kvar. =)
Och så fort jag lyckats töja tillbaka de där 4,5 cm som skurits bort och kan räta på nacken igen så blir jag mitt gamla vanliga icke snedvridna jag igen. =)
/Anna