söndag 24 augusti 2014

Kalashelg

I fredags kväll landade jag hos bästaste Syster och svåger, och i lördags morse begav vi oss till Tant Koftas och Magasin Duetts garnkalas. Många fina återseenden och flera nya bekantskaper. Och alla är klädda i det ena vackrare plagget än det andra. På tal om det, tack för alla fina kommentaren om min senapsrandiga Oopsa. Jag förkovrade mig i maskstygn hos Eddy, smarta ramsan "rät, avig, avig, rät" fastnade nog. Hos Nitsirk förkovrade vi oss i mormorsrutornas olika sammanfogningar. Sist men inte minst så blev det ett försök till en Lettisk fläta hos Clara. Viss övning kan nog behövas. =) Det är alltid roligt att träffa alla de där som man vanligtvis bara "stalkar" på nätet. Vi fick också gottepåsar, gick tipspromenad och alla fick fina presenter. Precis så som det ska vara när man är på kalas. Naturligtvis så blev det lite shoppat också. Men bara lite. =)
Tant Ulltuss vackra sockar
Lördagskvällen bjöd på en surströmmingsskiva i miniformat. Fermenterad sill, mandelpotatis, rödlök, crème fraiche, tunnbröd och en liten nubbe, det är något som man riktigt kan längta till så här års. =)
De här grabbarna och jag vaknade först idag.
Idag dukade vi köksbordet för lite shamballa-tillverkning. Resultatet får ni se en annan dag. 
Tack för ett välordnat garnkalas och tack snälla Hällarparna för en mysig helg. 

2 kommentarer:

frisky frog sa...

En riktig go'-helg skulle man kunna säga. =) Jag gjorde några armband till när du hade gått. Det går liksom inte att låta bli... Vi ses på fredag.
/P&K

Ullfull sa...

Vilken kanonhelg!! / Kram