lördag 16 mars 2013

4 nyanser av grått

Äääntligen har jag fattat hur den fungerar! -Det är lite krångligt i början, sa Syster Yster, och det kan man ju lugnt påstå. Men nu när jag har fått in rätta knycken så nu "maler" jag ner några överblivna mormorsrutor från mitt senast avslutade projekt. (bild kommer när jag blockat)
Vilken tur att jag är dålig på att fästa trådar...
Min "kvarn" har fått en himla fiffig hållare som Syster Yster har gjort till mig. Bara att fästa i bordet och veva på.
Kanske kan övriga familjemedlemmar veva lite när de sitter framför tv:n? Då kan ju jag sticka på något annat under tiden. =)

5 kommentarer:

frisky frog sa...

Skam den som ger sig! =) Vad ska du ha snodden till?
Mår du bättre nu? Själv har jag ett tag kvar innan det blir som innan. =/
Det blir spännande att få se din kofta.
/P&K

disa sa...

Det blir nog en jätte fin snodd med de grå nyanserna!! Jag älskar olika grå nyanser blandade. =)

Susilull sa...

Så det blir en snodd av det du "maler" ner! Häftigt!

Cicci H sa...

Vad gött att du är piggare och orkar pyssla lite! :-)

Sanne sa...

Vilken himla bra hållare till "kvarnen"!