torsdag 7 mars 2013

Rosa skyar

Oj, vad låg jag varit den här veckan. Inte kan man väl bli så uttröttad av en stickhelg? Vi kom ju i säng före kl 12. =) Nej, jag får hitta på nåt annat att skylla på. Ett virus, eller kanske månens dragningskraft som någon hade hört på mitt jobb?
Jag tänkte i alla fall att jag skulle visa lite av vad jag fick med mig hem i kassarna. Två olika härvor av Färgkrafts fina 1-trådiga ull. Det är ungefär 700 m i varje och jag tänker randa dem i en tröja eller kofta.
Den rosa-aprikosa härvan heter faktiskt Rosa skyar och tillsammans med det gråblå är det exakt samma färg som himlen hade tidigt i måndags morse när vi for till jobbet.

4 kommentarer:

Emilia sa...

Mysiga garner, extra mysigt när de kan heta så fint som rosa skyar ;)

Emilia sa...

Mysiga garner, extra mysigt när de kan heta så fint som rosa skyar ;)

Otaliga projekt sa...

Färgkrafts härvor var ju alldeles underbara. Jag "fick med" en enfärgad hem, Pion. Men egentligen var jag nog mer nyfiken på de flerfärgade, men jag var lite för feg.

frisky frog sa...

Det kommer att bli superfint!
Idag är jag lite piggare. Feberfri för första gången, men helt slut. E är sämre så jag fick hämta ved. Det snurrar i bollen och alla muskler skriker. Kanske, kanske tar jag tag i ett sticke...
/P&K