måndag 4 augusti 2008

Hundväder

Idag är det tråkväder med regn och regn. ALLA håller sig inne och det är allmänt långtråkigt. (undrar vad vi ska ha alla stövlar och regnkläder till...) Adolf - vår "lille" kisse på nästan 7 kilo. Han "kvittrar" istället för att mjaua.

Kajsa - lillasyster till Adolf och min favorit. Hon är alltid ängslig.

Maja - gammelkattan som flyttade in hos oss utan att fråga om lov.
Inte vacker men otroligt charmig.

Eftersom Frisky Frog har utmanat mig så är det väl lika bra att jag tar tag i det nu.

Först reglerna:Svara på alla frågor.Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din.Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker på din Att-göra-lista-idag?
Köra dottern till tandregleringen.
Sy och sätta upp ny gardin i bonus-sonens rum. Förmodligen gör jag en snabb-puts av fönstret också.
Klä om Mammas matsalsdynor, igen!!! =)
HANDLA! Här är soprent i alla skåp. Jag har dragit ut på det men nu var t o m mjölken till kaffet slut.
Försöka röja i djungeln av kallebasser i mitt växthus (skåp?)


Vad gjorde du för 10 år sedan?
För tio år sedan arbetade jag Kinnarps kontorsmöbler (och gör fortfarande) Jag levde ensam med mina barn, då 5 och 3 år, i ett hus på landet. Pappa och jag hade börjat renovera det hus som jag nu bor i. Och det var för 10 år sedan som mannen med stort M kom inklampandes i mitt liv.


Ställen du bott på?
Jönköping, Habo, Borås, Jönköping, Habo, Bankeryd, Habo.


Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
Jag skulle sluta jobba. (för att hinna med allt annat man vill göra)
Jag skulle låta bygga ett stort uterum med en braskamin i.
Jag skulle bygga ett JÄTTE- växthus.
Jag skulle ge Mannen ett stort garage med en raggarbil i.
Jag skulle dela med mig till Syster-Yster så klart.

Här är de 4 som jag utmanar:
SIMBA & LEO
UTE OCH INNE
SNIGELMAMMAN
AGATAS FYND OCH fANTASIER

Inga kommentarer: